Algemene voorwaarden

Algemene gegevens

Handelsnaam: Happy Human Energy

KvK nummer: 88411761

 

Artikel 1. Definities

  • Opdracht (7:400 BW): de werkzaamheden die worden verricht, de dienst die wordt verleend of het product dat wordt verstrekt op basis van de tussen Happy Human Energy en Opdrachtgever geaccordeerde opdrachtbevestiging, overeenkomst, offerte of andere mondelinge of schriftelijke bevestiging van de opdracht.
  • Opdrachtnemer: Happy Human Energy, ingeschreven in het Handelsregister onder het nummer 88411761.
  • Opdrachtgever: de persoon, onderneming of organisatie die de opdracht voor de dienst, werkzaamheden of producten verstrekt.

 

Artikel 2. Toepasselijkheid

2.1          Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, overeenkomsten, opdrachtbevestigingen, onlineprogramma’s, workshops, trajecten en levering van diensten en producten door of namens Opdrachtnemer waarop zij deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.

2.2.        Deze algemene voorwaarden zijn ook van toepassing op aanvullende en vervolgopdrachten van de Opdrachtgever.

2.3         Deze voorwaarden zijn eveneens van toepassing op handelingen van de door de Opdrachtnemer in het kader van de opdracht ingeschakelde derden.

2.4         De toepasselijkheid van algemene- of inkoopvoorwaarden van Opdrachtgever wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.

2.5         Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd mochten worden, dan blijft het overige in deze algemene voorwaarden bepaalde volledig van toepassing.

2.6         Deze algemene voorwaarden blijven van kracht indien Opdrachtnemer van naam, rechtsvorm of eigenaar verandert.

2.7         De Opdrachtnemer behoudt zich nadrukkelijk het recht voor de algemene voorwaarden te wijzigen, welke in werking treden op het aangekondigde tijdstip. De nieuwe voorwaarden worden tijdig aan Opdrachtgever ter hand gesteld.

 

Artikel 3 Uitvoering van de Opdracht

3.1          Opdrachtnemer spant zich in de Opdracht op de best mogelijke wijze uit te voeren, zoals van een redelijk bekwaam en handelend life-, lifestyle- en vitaliteitscoach mag worden verwacht; een eventueel door Opdrachtgever beoogd resultaat kan echter gezien de aard van de werkzaamheden niet worden gegarandeerd.

3.2         Opdrachtnemer is bevoegd om in overleg met Opdrachtgever bij de uitvoering van haar Opdracht derden in te schakelen. Opdrachtnemer zal bij de selectie van derden de nodige zorgvuldigheid in acht nemen.

3.3.        Is binnen de looptijd van de Opdracht voor de voltooiing van bepaalde werkzaamheden een termijn overeengekomen, dan is dit geen fatale termijn.

3.4         Opdrachtnemer heeft het recht om zonder opgave van reden een Opdracht te annuleren of deelname van Opdrachtgever te weigeren, in welk geval Opdrachtgever het recht heeft op terugbetaling van het volledige bedrag dan wel een evenredig deel indien een deel van de Opdracht reeds is doorlopen.

 

Artikel 4. Facturatie en betaling

4.1          Voor aanvang van de begeleiding deelt de Opdrachtnemer de Opdrachtgever mede welke tarieven er gelden.

4.2         De aanvang van de Opdracht vindt op z’n vroegst twee weken na het verstrekken van de Opdracht plaats. Wanneer de Opdracht eerder plaatsvindt, of aanvangt kan Opdrachtnemer de kosten die daarvoor gemaakt zijn in rekening brengen, ook als de Opdracht wordt geannuleerd.

4.3         Met acceptatie van de Opdracht en na het verstrijken van de bedenktijd, ontstaat de verplichting tot betaling, ook wanneer er een traject is afgenomen en Opdrachtgever besluit niet het gehele traject te doorlopen.

4.4         De opdrachtnemer beroept zich er op dat op 1 januari van elk kalenderjaar er een tariefwijziging kan plaatsvinden en behoudt zich het recht voor eventuele vervolgtrajecten tegen andere voorwaarden aan te bieden dan het huidige traject, tenzij het volledige bedrag reeds is voldaan.

4.5         Indien de Opdrachtgever verhinderd is om op de afgesproken datum en tijdstip op het praktijkadres aanwezig te zijn, dient hij/zij de Opdrachtnemer hiervan zo snel mogelijk per e-mail op de hoogte te stellen. Indien de Opdrachtgever niet 24 uur voor genoemd tijdstip bericht van verhindering aan de Opdrachtnemer geeft, dan wel geen zodanig bericht geeft, wordt het consult als genoten aangemerkt en kan er geen aanspraak meer op terugbetaling worden gemaakt of is de Opdrachtnemer gerechtigd om de kosten voor de desbetreffende afspraak aan de Opdrachtgever in rekening te brengen.

 

Artikel 5. Intellectueel eigendom

De opdrachtnemer behoudt te allen tijde rechten op de door haar gemaakte adviezen, plannen, documenten, afbeeldingen en/of hierop betrekking hebbende informatie en “knowhow”, zelfs wanneer daarvoor kosten in rekening zijn gebracht of naderhand nog verbeteringen zijn aangebracht, al dan niet op aanvraag van de Opdrachtgever. De hiervoor genoemde zaken mogen zonder schriftelijke toestemming van de Opdrachtnemer nog geheel nog gedeeltelijk worden gekopieerd (anders dan voor intern gebruik bij de Opdrachtgever), noch ter hand gesteld of op andere wijze worden bekendgemaakt, noch door de Opdrachtgever worden gebruikt of ter beschikking worden gesteld anders dan voor het doel waarvoor ze door de Opdrachtnemer verstrekt zijn.

 

 

 

Artikel 6. Overmacht en onvoorziene omstandigheden

6.1          De Opdrachtnemer is niet gehouden tot nakoming van enige verplichting jegens Opdrachtgever indien zij gehinderd wordt door overmacht. De Opdrachtnemer kan gedurende de periode dat de overmacht duurt, de verplichtingen uit de Opdracht opschorten. Indien deze periode langer dan twee maanden duurt, zijn beide partijen gerechtigd de Opdracht te ontbinden, zonder verplichting tot vergoeding van schade aan de andere partij.

6.2         De Opdrachtnemer heeft het recht om overeengekomen consulten en/of werkzaamheden op te schorten indien zij door omstandigheden, welke buiten haar invloedsfeer liggen of waarvan zij bij aanvang van de begeleiding niet op de hoogte was of kon zijn of vanwege ziekte, tijdelijk verhinderd is haar verplichtingen na te komen. Indien de nakoming blijvend onmogelijk wordt kan de Opdracht worden ontbonden voor dat deel dat nog niet is nagekomen. Geen van beide partijen heeft in dat geval recht op een vergoeding van de ten gevolge van de ontbinding geleden schade.

Artikel 7. Aansprakelijkheid

7.1          De Opdrachtnemer mag vertrouwen op de juistheid van de door Opdrachtgever verstrekte gegevens. De Opdrachtnemer zal niet nagaan of verifiëren of deze informatie juist is. De verantwoordelijkheid voor de verstrekte gegevens ligt volledig bij Opdrachtgever.

7.2         De Opdrachtnemer streeft naar een zo hoog mogelijke vorm van kwaliteit. Desondanks is de Opdrachtnemer niet aansprakelijk voor directe of indirecte schade, dan wel gevolgschade als gevolg van verstrekte inzichten en adviezen die onvolledig of niet juist blijken te zijn. De door Opdrachtnemer gegeven adviezen zijn geen medische adviezen. In geval van (mogelijk) medische aandoeningen is Opdrachtgever altijd gehouden een daartoe bevoegde arts te raadplegen. Een en ander onder de verantwoordelijkheid en beoordeling van Opdrachtgever zelf. De Opdrachtgever blijft eveneens altijd zelf aansprakelijk voor alles wat op enige wijze met zijn of haar leefstijl-, vitaliteit-, beweging-, voeding- en gezondheidssituatie verband heeft. Het advies van de Opdrachtnemer is naar haar aard resultaatgericht zonder dat resultaat te garanderen. De Opdrachtnemer sluit elke aansprakelijkheid ter zake uit van schade, klachten, letsel of ziekte voortvloeiend uit of verband houdend met de opvolging door Opdrachtgever van de door de Opdrachtnemer verstrekte adviezen voor zover de Opdrachtnemer daartegen niet verzekerd is, tenzij sprake is van opzet of grove schuld van de kant van de Opdrachtnemer. Schade van derden, bedrijfsschade, verlies van inkomen en dergelijke, door welke oorzaak ook ontstaan komen niet voor vergoeding in aanmerking.

7.3         In het geval de Opdrachtnemer op grond van een rechterlijke uitspraak toch aansprakelijk wordt geacht, is deze aansprakelijkheid beperkt tot maximaal het declaratiebedrag, althans tot dat gedeelte van het bedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.

7.4         Opdrachtnemer is gerechtigd zonder voorafgaand overleg met de Opdrachtgever (mede) namens de Opdrachtgever een eventuele aansprakelijkheidsbeperking van de zijde van door haar ingeschakelde derden te aanvaarden. De werking van 7:407 lid 2 BW (hoofdelijke aansprakelijkheid voor werkzaamheden derden) wordt niettemin uitdrukkelijk uitgesloten.

7.5         Opdrachtnemer is op geen enkele wijze aansprakelijk voor de kwaliteit en samenstelling van door haar geadviseerde supplementen, voedingsmiddelen of andere producten/hulpmiddelen.

 

Artikel 8. Klachtenregeling

Eventuele klachten, over door de Opdrachtnemer geleverde diensten, dienen binnen 8 dagen na levering hiervan, schriftelijk en gemotiveerd aan de Opdrachtnemer kenbaar te worden gemaakt. Bij gebreke hiervan wordt de Opdrachtgever geacht akkoord te gaan met de geleverde dienstverlening. Indien Opdrachtgever niet tevreden is over de begeleiding van de Opdrachtnemer, dient eerst en rechtstreeks contact te worden opgenomen met de Opdrachtnemer om te overleggen over de klacht, zodat er tot een oplossing gekomen kan worden. Het indienen van een klacht ontslaat de Opdrachtgever niet van zijn/haar betalingsverplichting.

 

Artikel 9. Privacy

9.1          Opdrachtnemer zal alle informatie betreffende Opdrachtgever, verkregen bij de uitvoering van de Opdracht, vertrouwelijk behandelen.

9.2         Om de Opdracht zo goed mogelijk uit te kunnen voeren, houdt de Opdrachtnemer een registratie bij van persoonlijke en administratieve gegevens. Om Opdrachtgever te garanderen van zijn privacy wordt beschermd en er zorgvuldig met zijn gegevens wordt omgegaan, hanteert de Opdrachtnemer een privacyverklaring.

9.3         Gegevens van de Opdrachtgever worden zonder toestemming van de Opdrachtgever niet aan derden verstrekt.

9.4         Door bezoek aan de website dan wel met het aangaan van een Opdracht stemt Opdrachtgever in met de privacyverklaring.

 

Artikel 10. Toepasselijk recht en forumkeuze

10.1        Op alle Opdrachten tussen Opdrachtnemer en Opdrachtgever is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.

10.2        Alle geschillen voortvloeiend uit de Opdracht tussen Opdrachtgever en Opdrachtnemer zullen uitsluitend worden berecht door de rechtbank Oost-Brabant, tenzij de wet dwingrechtelijk anders voorschrijft.

 

Artikel 11. Disclaimer website

De informatie op de website betreft geen medisch advies. Raadpleeg hiervoor altijd een arts of specialist. Er kunnen geen rechten worden ontleend aan de getoonde inhoud noch is Opdrachtgever aansprakelijk voor schade die direct of indirect ontstaat door de informatie op deze website. De Opdracht(en) die wordt/worden aangeboden op deze website vallen onder de noemer complementaire/alternatieve zorg. Deze vervangt niet de diagnostiek of behandeling van de reguliere zorg.

Neem vrijblijvend contact met mij op

"*" geeft vereiste velden aan